חדשות

היתרונות של רכב משומש, ואלו שהכי שווה לרכוש

למרות היוקרה של מכוניות חדשות, המחירים הגבוהים ואורך נסיעות קצר בממוצע דחפו את הנהגים הישראלים לאפיקים חדשים וזולים יותר, בואו לגלות למה משומש הוא המבוקש החדש זאב נחמנזון

 

החניה בערים הגדולות הופכת יותר ויותר אתגרית וכך, לאט לאט מחלחלת ההבנה בקרב הנהגים בארץ שעיקר השהות ברכב לא באה לידי ביטוי בנסיעות מהירות בכבישים פתוחים, או בנסיעת שטח מאתגרת, אלא בדרך כלל בעמידה או בזחילה איטית בפקקים. עם המציאות הזו החל הקהל הישראלי להבין שלרכבים משומשים יש עדיין מקום על כבישי הארץ, היות ובהרבה מקרים אין בהכרח סיבה להוציא עשרות רבות ומאות אלפי שקלים על רכב חדש, כשאפשר לקבל תוצאה ראויה בהרבה פחות השקעה. בסופו של דבר – פרארי וסובארו עומדים אותו זמן בפקק.

בת כמה את?

לאור הבנה זו ניסו יצרני ויבואני הרכב מצידם להביא פתרון בדמות קטגוריות רכבים רחבות יותר: מרכבי יוקרה ומנהלים דרך דגמי ספורט ומכוניות משפחתיות, ועד דגמי המיני. בנוסף לכך מספר יבואנים מייבאים מותגי "לואו קוסט" באבזור בסיסי יותר אך עדיין, ככל שמדובר במחיר, המכוניות המשומשות נותנות "פייט" ומשאירות אבק לאחיותיהן הצעירות.

אבל לא רק מחיר הרכב משחק פה תפקיד. אם תערכו השוואת מחירי ביטוח רכב תראו כי גם כאן יש פער בעלויות, ולאורך זמן מדובר בחסכון לא מבוטל. רכבים חדשים מהווים מטרה מושכת יותר לגניבות, וגובה הפוליסה עבורם הוא לרוב בהתאם. בנוסף, מאבדים רכבים חדשים את עיקר שווי השוק שלהם בשנותיהם הראשונות על הכביש, כך שמכונית בת חמש שנים ויותר עולה פחות, גובה הכיסוי עליה נמוך יותר – וגם זה בא לידי ביטוי בתמחור הפוליסה. רכבי חברה, ליסינג תפעולי ופרטי הן עסקאות נפוצות בעולם הרכב הישראלי מזה 15 שנה לפחות, והכניסו לשוק מכוניות מצוינות בעלות עמידות לאורך זמן. מסיבות אלו ועוד – לוחות המודעות רוויים ברכבי יד שנייה במחירים מצויינים. גם היבואנים והסוכנויות מצידם מציעים פעמים רבות מחירים טובים ותחרותיים וחלקי חילוף יש בשפע. רכישת רכב משומש היא בהחלט פתרון פרקטי ומשתלם במקרים רבים.

מי נגד מי, כמה ולמה?

מנתונים המתפרסמים על ידי איגוד יבואני הרכב מדי חודש עולה כי היקף הפעילות בשוק הרכבים המשומשים גדול בערך פי שלוש מזה של החדשים. נתון נוסף מעניין, הוא שרוב העסקאות לרכבים משומשים מתקיימות בערים הגדולות. הסיבה העיקרית לכך היא שמטרת הרכבים העירוניים היא פונקציונלית כלומר – בחלק גדול מהמקרים מדובר ברכב מטלות עירוני – איסוף ופיזור הילדים למסגרות, קניות וסידורים בעיר ועוד. לא מעט משפחות נעזרות ברכב שני ובמקרה כזה בהחלט אין צורך ברכב יוקרתי. גם סטודנטים ואוכלוסיה מבוגרת, שילדיה עזבו את הבית מחפשים פתרונות זולים וישימים, יכולים לקבל מענה מושלם לצרכיהם משימוש ברכבים משומשים. גילם של הרכבים המשומשים המבוקשים ביותר נע בין 10 ל-15 שנה, ומחירם נע בין 5,000 ל-60,000 ₪.

מבחינה גאוגרפית הרכבים האסיאתיים בהחלט כובשים את שוק הרכב המשפחתי בישראל והם נתפסים כאמינים לאורך שנים. לעומתם, זוכות המכוניות הקוריאניות, כמו יונדאי וקיה זוכות לתדמית עממית יותר ומחירן יורד בהתאם – דבר שהופך אותן דווקא לעסקה כדאית. לעומת הקוריאניות, הרכבים היפניים נהנים מתדמית יציבה יותר ומביקוש גבוה יותר, כך שאין זה פלא לראות כי שלושת המכוניות המשומשות המבוקשות בישראל הן מאזדה 3, טויוטה קורולה ומאזדה 6, בסדר הזה.

גם בקטגוריית רכבי הפנאי כובשות היפניות את הפסגה – הפופולרית ביותר היא טויוטה לנד קרוזר, אחריה סוזוקי גראנד ויטארה ובמקום השלישי קיה ספורטאז' נותנת נוכחות קוריאנית.

ברכבים המסחריים גם ניתן לראות את הדומיננטיות היפנית של איסוזו D-MAX ואחריה היילקס ויגו, ובמקום השלישי, בפעם הראשונה בטבלה – נציגות אירופאית ראשונה של סיטרואן ברלינגו.

חשוב מאד לציין כי היעדר רכבים אירופאיים בראש טבלאות המכירה של רכבים משומשים אינו נובע מבעיית אמינות או הצטברות תקלות. שוק הרכב האירופאי יציב מאד בעולם ובאירופה, ולכן שומר על רף מחירים גבוה יותר מהשוק האסייאתי, דבר שמוריד את הביקוש בארץ.

משומש זה החדש החדש

רכבים משומשים עושים קאמבק אטרקטיבי בארץ – מחירים נמוכים, אמינות גבוהה ושוק רכב מוצף הולכים להעצים מגמה זו, ולנו כצרכנים מחכות הזדמנויות שוות. הדבר החשוב הוא להתכונן מבעוד מועד לרכישת רכב משומש, להתאים אותו לצרכים שלנו, ללמוד קצת על השוק ואפילו לערוך השוואת מחירי ביטוח כדי לקבל תמונה ברורה יותר. בסופו של דבר – זה יכול להשתלם מאד ולחסוך לנו הרבה מאד כסף.

 

 

שיתוף

תגובות

עוד באותו נושא
פגישה של ראשי רשויות עם אלוף פיקוד העורף
בפגישה עלו נושאים חשובים כגון פערי המיגון, עידוד בניית ממ"דים בבתי תושבים ומקלטים שאינם שמישים בבתים משותפים ... לכתבה המלאה

בשורה חדשה של משרד הכלכלה לבעלי העסקים באופקים
משרד הכלכלה באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, הודיע כי יעבה את התמיכה בעסקים קטנים. ... לכתבה המלאה

עורכי דין נטלו מליונים שלא כחוק
עמותת נדל"ן באופקים תובעת 2.3 מיליון שקל בטענה שנטלו כספים מחשבון הנאמנות ... לכתבה המלאה

לראשונה: החנייה באופקים כבר לא בחינם
עיריית אופקים אישרה חוק עזר המסדיר את החנייה בתחומי העיר. ... לכתבה המלאה

ראש עיריית אופקים
איציק דנינו מונה לחבר מן המניין באסיפה הכללית של מפעל הפיס | האסיפה הכללית מונה 39 חברים, שהם בעלי זכות ההצבעה הבלעדיים. ... לכתבה המלאה

לאחר 100 שנה: הצדיקים ממרוקו יועלו לאופקים
רבי שלמה ועקנין הידוע בכינויו 'רבי שלמה בן יצחק', מחבר הספר הקדוש "בינת שלמה", ורבי משה בן שלמה שהיו טמונים... לכתבה המלאה

אופקים: בקרוב התושב ה-32 אלף
כיום, נבנות במקביל בעיר הדרומית המתפתחת 3 שכונות מגורים חדשות | דנינו: "אחרי שנים רבות של הגירה שלילית, אנשים חוזרים... לכתבה המלאה

הפתעת הנגב בליכוד
הוא דיבר נגד גלעד שרון בכל מפגש ("אין לו מקום בליכוד"), פקד לליכוד את תלמידי הרב מאזוז ("בירך אותי בבוקר הפריימריז&... לכתבה המלאה

ההגרלה הבאה של מחיר למשתכן - ביום האחרון של השנה
מדובר בהגרלה עם כמות מצומצמת של דירות, בין 2,000 ל-3,000 דירות, ונחשבת להגרלה הגדולה עם כמות הדירות הנמוכה ביותר ♦ רמ"י... לכתבה המלאה

אופקים - לא מה שחשבתם
עם אוכלוסייה שגדלה בקצב שיא והשקעות בלתי נגמרות, אופקים היא כבר לא מה שחשבתם. כך הצליחו מפעל הפיס ואופקים ... לכתבה המלאה

חדשות העיר אופקים
סקר פורטל העיר
חניה בתשלום באופקים
הגיע הזמן שיהיה כאן סדר זה מוכיח שאופקים מתפתחת זה יפגע בעסקים פה זה לא תל אביב שיטה להגדלת קופת העירייה לסקרים נוספים
חדשות הקהילה
כל מה שחדש בקהילת שלנו
פינת הזכרון
משרות פנויות